Promovarea în funcția de chief design officer a lui Jonathan Ive, care conducea deja cu o mână de fier crearea noilor echipamente, platforme soft și servicii ale Apple, aduce în prim-plan importanța designerilor în construirea unor produse de succes, pe lângă dezbaterea asupra semnificației acestui gest – dacă această promovare anunță plecarea lui Ive sau doar arată că el a obținut și mai multă putere în cadrul companiei, scrie John Gapper într-un comentariu publicat de Financial Times, scrie Ziarul Financiar.
„Multe alte companii ar vrea să egaleze Apple prin integrarea designului atât de adânc în procesele de creare a unor noi produse și servicii astfel încât să pună în plan secund departamente precum cele de vânzări și marketing. Această abordare a dat rezultate pentru Apple: compania are o valoare de piață de 760 de miliarde de dolari. Cine nu ar vrea să copieze asta?, scrie Gapper, care lucrează pentru FT din 1987. Britanicul a preluat designul industrial și al platformei și aplicațiilor software ale Apple în 2012, având acum practic în mâini totul – de la designul magazinelor Apple până la noul sediu al companiei și al mobilierului.
Citește integral articolul în Ziarul Financiar